Friday, May 4, 2007

Är du betydelsefull lilla vän?

Idag publicerar TIME Magazine sin lista över de mest inflytelserika och betydelsefulla människorna i världen, The People who shape our world. På den hittar vi såväl Queen Elizabeth II, Nancy Pelosi och Barack Obama som Justin Timberlake.

Listan är en bitvis ganska tröttsam läsning i amerikansk geocentrism (Tyra Banks känns som ett väldigt underligt val), men bjuder även på några ganska småspännande personer. Såsom "the great balancer", Ayatullah Ali Khamenei.

Roligare då är den alternativa listan The Alt TIME 100, där vi bland annat - på plats nummer 7 - hittar Will Smith med motiveringen: "No good reason other than people love Will Smith." Självklart hittar vi här även Paris 'Hitler' Hilton och Hugh Hefner, samt Osama Bin Laden, "likely to outlast Bush as head of an organization." Tyra Banks lyckades ta sig in på även denna lista. Vad det nu säger om världen.

Andra bloggar om: , ,

2 comments:

Malinka, som är... said...

Du, tala för dig själv. Jag är fullt kapabel att balansera såväl min älskare facebook som ett mer moget förhållande som min blogg. Det handlar om commitment. Dock ser jag fram emot att din blogg kommer att uppdateras lite oftare - hur ska jag annars veta vad som händer i världen?

Nja, jag tycker inte jag är i närheten av att förklara något, om du verkligen vill se hur det är får du palla dig hit. Men tack ändå!

Men lilla vän, klart du är betydelsefull. På min lista så kvalar du in över Paris ’fylla och fängelsestraff’ Hilton, men under Marabou choklad och citronsorbet – lite prioriteringar får man ha!

Kramar

Hanna said...

Åh Anders, du kvalar in hur högt som helst. Det enda du behöver göra är att gå in på min blogg för nu har jag tagit småsmåsmå steg i uppdateringsriktning.