Wednesday, July 14, 2010

mittårslöfte

Jag tog något sorts beslut igår; vanligtvis har sådana här saker gnotts och gnidits under en längre tid, men denna gång skedde det, beslutet, mellan en sekund och en annan: jag ska skriva någonting varje dag.

Jag tänker inte, iallafall inte än, fastställa ambitionsnivå för detta beslut, mer än att det ska vara någonting 'mer' - både kvantitativt och kvalitativt - än listor (vilket är det jag i stort sett enbart tycks ha skrivit det senaste halvåret).

För att omedelbart bryta mot ovanstående ambition är dagens skriftställning just en lista. Har länge tänkt att det finns en del svenska skribenter som jag verkligen... hm, jag drar mig för att säga 'beundrar' - låt oss säga respekterar. Dessa listar vi - utan att tillskriva listan någon sorts fullständighet - således:

- Andres Lokko
- Katrin Kielos
- Fredrik Strage
- Johan Croneman
- Lena Andersson
- Garrison Keillor (Ja, nu är ju inte Keillor svensk... Men eftersom jag redan har brutit mot list-regeln är det kanske mindre viktigt)

Listan var mycket längre i mitt huvud. Jag har glömt flera, tycks det mig. Nå, då återkommer vi till detta vid ett senare tillfälle.

Nyckelord: , , , , ,

1 comment:

Anonymous said...

Genial fill someone in on and this fill someone in on helped me alot in my college assignement. Thank you on your information.